Je li odzvonilo bacanju uređaja?

Prođe li prijedlog Europske komisije, popravak bi trebao postati još jednostavniji, a samim time i sve privlačniji potrošačima koji se sa svojim prihodima u vrijeme ekonomske krize ne žele kockati.

Prema podacima Europske komisije, odbacivanjem uređaja koji se mogu popraviti godišnje se na razini Europske unije proizvede 35 milijuna tona otpada te se na njihovu zamjenu utroši 12 milijardi eura.

U doba ekonomskih previranja i nesigurnosti te sve izraženijih poteškoća u opskrbi i nabavi materijala koji uređajima cijene “dižu u nebo”, ove brojke svakako nisu zanemarive. Svjesni su toga i potrošači koji su danas više nego ikada spremni uložiti u kvalitetne uređaje te iz njih izvući maksimum.

Što potrošačima donosi novi prijedlog “prava na popravak”?

Pravilo da se proizvodi na tržištu Europske unije dizajniraju tako da se mogu popraviti već je na snazi. Nažalost, čak 81% građana Hrvatske smatra da im je to neisplativo, pokazuje istraživanje europarlamentarne zastupnice Biljane Borzan.

Iz našeg tridesetogodišnjeg iskustva rada sa širokom lepezom smartphonea možemo posvjedočiti da je popravak rijetko kada neisplativ, o čemu smo već i pisali. Kada je mobitel najbolje pohraniti u ropotarnicu povijesti, možete pročitati ovdje.

Srećom, ta praksa ubrzo bi mogla jenjati jer iz Bruxellesa stiže još jedan poticaj da istekom jamstva, umjesto do najbliže trgovine, prošetate do provjerenog servisa. Naime, prema novom prijedlogu izvršnog potpredsjednika Europske komisije, do isteka jamstva popravak je dužan osigurati vam prodavatelj, nakon čega ga možete zatražiti od proizvođača temeljem prava EU.

Kak bi vam sve što trebate (i želite znati) o novom prijedlogu bilo nadohvat ruke, u pripremi je i internetska platforma na kojoj će vam biti dostupne sve informacije o lokaciji, kvaliteti i lepezi usluga koje će nuditi servisi i prodavatelji mobilnih uređaja.

Zašto bi popravak trebao biti prva opcija na listi prioriteta?

Rezultati istraživanja koje je provelo Ministarstvo gospodarstva pokazali su da se potrošači na zamjenu uređaja najčešće odlučuju jer im je popravak postojećih cjenovno neisplativ ili teleoperater po isteku pretplate povoljno nudi novi uređaj.

Pohabani kabeli, zasloni i poleđina smartphonea, usporavanje aplikacija, baterija koja zahtijeva višekratno punjenje – sve su to shvatljivi razlozi za zamjenu uređaja. Pa ipak, ako vam istek pretplate nije na vidiku, niste u mogućnosti za bagatelu mijenjati staro za novo ili je to “novo” performansama lošije od postojećega, je li zamjena zaista najbolja opcija?

1. Održivost planeta

Dokazano nije – ni sa stajališta vas kao korisnika ni sa stajališta okoliša. Ekološki gledano, tehnološki otpad nije biorazgradiv i potencijalno je opasan jer pojedini dijelovi sadrže otrovne tvari poput olova, žive, nikla i kroma. Osim toga, izrada novog uređaja zahtijeva velike količine rijetkih i neobnovljivih zemnih elemenata, a pritom se u atmosferu otpusti između 53 i 84 kg ugljikova dioksida, što pospješuje globalno zagrijavanje.

2. Ušteda novca

Računica nije ništa bolja ni s ekonomskog aspekta. Nestašica prirodnih resursa ključnih za proizvodnju dijelova smartphonea te geopolitički uzrokovane nestabilnosti u nabavnom lancu cijenu novih uređaja dižu nebu pod oblake. Kada se svemu tome doda i tržišni monopol, koji je danas izraženiji no ikada, te zalaganja Europske komisije za prava potrošača, jasno je da će prosječan korisnik u budućnosti profitirati jedino od popravka.

Bez obzira na to je li riječ o jednostavnoj zamjeni baterije i ekrana ili složenoj zadaći poput popravka matične ploče, oporavka podataka ili softverskih i hardverskih nadogradnji, naš servis jamči vam kvalitetu i pouzdanost popravka.

Blog

Detalji koje nikako ne treba zanemariti pri kupnji smartphonea

Detalji koje nikako ne treba zanemariti pri kupnji smartphonea

Tehnologija napreduje iz dana u dan pa ono što je jučer bila dobra prilika već danas ispada prosjek. Zahvaljujući rivalstvu velikih kompanija i konstantnim inovacijama tržište je preplavljeno modelima koji izgledom, ali i specifikacijama sve više nalikuju kao jaje...

Kako uštedjeti na servisu iPhonea?

Kako uštedjeti na servisu iPhonea?

Pred nama je nova era mobilne telefonije u kojoj se sve više pozornosti pridaje životnom vijeku uređaja. Od takve prakse, naravno, ne odstupa ni Apple čiji su se pametni telefoni pokazali itekako dugovječnima, o čemu smo već pisali. No, kako zubu vremena ne odolijeva...

O čemu ovisi životni vijek mobitela?

O čemu ovisi životni vijek mobitela?

Smartphone nije jeftina investicija pa ako za utrošeni novac želite dobar ulov, pri odabiru posebnu pozornost obratite na komponente koje utječu na njegov životni vijek. Pametni telefoni sve su “napucaniji” kako bi se korisniku omogućilo brže, bolje i lakše...