Pred nama je nova era mobilne telefonije u kojoj se sve više pozornosti pridaje životnom vijeku uređaja. Od takve prakse, naravno, ne odstupa ni Apple čiji su se pametni telefoni pokazali itekako dugovječnima, o čemu smo već pisali. No, kako zubu vremena ne odolijeva nijedan stroj, neće ni iPhone, unatoč kvalitetnim materijalima, inovativnim značajkama i virtuoznom načinu izrade. Prije nego što ponukani nevoljom krenete obijati vrata servisa, pročitajte koje su vam sve opcije popravka uopće dostupne i što sve treba uzeti u obzir pri odabiru one najisplativije.
1. Self Service Repair – privlačna opcija, ali s bezbroj opasnosti
U potrazi za najisplativijom opcijom popravka mnogi se vode cijenom. Stoga će se, kako bi uštedjeli na kvaru zvučnika, zaslona, kamere, popravku pretinca za SIM karticu i zamjeni stražnjeg stakla ili baterije, i u ovaj pothvat sami upustiti bez straha, pogotovo ako su vični tehnologiji i znaju gdje nabaviti alat i dijelove.Uz Appleov Self Service Repair koji uskoro postaje dostupan i kod nas, potonje će postati lakše nego ikad prije s obzirom na to da će program vlasnicima iPhonea na dlanu servirati originalne dijelove, službene servisne alate i priručnike s uputama za obavljanje popravaka. Čini vam se predobro da bi bilo istinito? Pa, možda i jest.
Naime, kad na papir stavite troškove kupnje ili najma potrebnog alata i dijelova, vrlo brzo postaje jasno da od “uradi sam” metode nećete nužno profitirati. Uostalom, uspješnom popravku prethodi uspješna dijagnostika, a s tim vam Appleov priručnik neće pomoći. Osim toga, pri nevještom rukovanju osjetljivim komponentama zaista svašta može (i često hoće) poći po krivu. Mnogi su se već osvjedočili kako pri popravku jedne često nastrada druga komponenta pa finalni trošak vrlo brzo preraste onaj prvotno planirani.
2. Servis putem operatera – sigurica, ali po kojoj cijeni?
Ako pak niste tehnički potkovani, ni avanturistički raspoloženi, a uređaj je kupljen na pretplatu i još uvijek pod garancijom, jedina logična opcija čini vam se odnijeti ga u ovlašteni servis s kojim teleoperater ima sklopljen ugovor? Pa, što se cijene tiče, na tu foru zaista ćete uštedjeti pozamašnu svotu novca. Nažalost, ne i živaca.Ovlašteni servisi koji sklope deal s operaterima kvar su dužni ukloniti u roku definiranom u jamstvenom listu, što gotovo nikad nije jasno naznačeno i navodi se kao “razumni rok”. Prema Društvu o zaštiti potrošača, to ne bi trebalo trajati dulje od 45 dana, no imajte na umu da se dijelovi čekaju, a serviseri na lageru imaju još nekoliko stotina uređaja koji dijele sudbinu vašega. Zbog svega toga nekad se na popravak čeka i dulje od predviđenog. Jeste li zaista spremni biti toliko bez uređaja? Jer, prema zakonu, zamjenski su vam dužni dati samo ako se dokaže da je onaj prošli imao materijalni nedostatak zbog kojeg je uređaj i završio na servisu.
3. Popravak u Appleovu servisnom centru – svakako, ali…
Ako ipak svoj iPhone vidite samo u Appleovu servisnom centru gdje se ništa ne prepušta slučaju, evo jedan dobronamjeran savjet: prije same predaje mobitela na servis provjerite je li uređaj još uvijek pod garancijom i zadovoljava li uopće kvar Appleove jamstvene uvjete za servis. Itekako se isplati jer pozitivan odgovor na sve stavke priskrbit će vam besplatan popravak.Ako pak niste te sreće, dobro je znati i da trošak popravka možete umanjiti uz pomoć AppleCare+ produljenog jamstva koje pruža: dodatne dvije godine jamstva na kvarove hardvera, do dva slučajna oštećenja jednom godišnje, prioritetni pristup te proširenu pomoć putem chata ili telefona. Cijena AppleCare+ paketa varira ovisno o prirodi i cijeni smartphonea koji dodatno osiguranje pokriva, a jednostavnom računicom lako je doći do zaključka da se isplati samo ako ste skloni nemaru i čestim posjetima servisu.
4. Popravak u nezavisnom servisu proizvođača
Želite li pak uštedjeti na cijeni, ali ne i na kvaliteti usluge, uređaj možete predati i u certificirani nezavisni servis opremljen originalnim dijelovima, posebnim Appleovim alatima za dijagnostiku i serviserima koji jamče da se svaka intervencija obavlja prema servisnim procedurama proizvođača, uz korištenje recentnih Appleovih priručnika.Elektronika Smodlaka jedini je takav servis u Dalmaciji koji uz vrhunsku uslugu nudi i besplatnu dijagnostiku te jamstvo na svoj rad. Naši certificirani tehničari spremni su uhvatiti se u koštac s kvarovima na svim generacijama iPhonea kako bi vam ih u što kraćem roku vratili u gotovo jednakom funkcionalnom stanju koje ste zatekli kad ste ih preuzeli iz trgovine.
Stoga, čim “štekanje” počne, ako već niste, napravite back-up svih važnih podataka, pripremite lozinku za Apple ID, napunite bateriju barem do 30 % i posjetite nas. Nakon dijagnostike, rado ćemo vam dati iskrenu preporuku i savjet. Bez obzira na to odlučite li se na popravak originalnim ili neoriginalnim dijelovima, možete biti sigurni da ćemo vaše povjerenje uvijek opravdati brzinom i kvalitetom usluge bez dodatnih kvarova i skrivenih troškova.