Mali vodič za sigurnost na Google računu

Digitalni život podrazumijeva stalnu brigu o digitalnoj sigurnosti, a jedna od stvari o kojoj trebate voditi računa su i sigurnosne postavke na vašem Google računu. Na jednome mjestu donosimo jednostavne upute o tome kako postaviti osobne podatke na Google računu, uključiti dvostruku autentifikaciju, provjeriti prijavljene uređaje, kao i pojašnjenje geolokacije u sigurnosnim upozorenjima.

Postavljanje osobnih podataka na Google računu

Osobni podaci na Google računu su važni jer se koriste za identifikaciju i oporavak računa u slučaju problema.

  1. Prijavite se na svoj Google račun tako da posjetite myaccount.google.com i logirate se sa svojim e-mailom i lozinkom.
  2. U izborniku na lijevoj strani kliknite na “Osobni podaci” (ili “Personal info”).
  3. Unesite ili ažurirajte podatke:
  • Kliknite na “Adresa” i unesite svoju točnu adresu (npr. Njegoševa 11, Split).
  • Kliknite na “Telefon” i unesite svoj broj mobitela.
  • Kliknite na “Datum rođenja” i provjerite je li točan.


Uključivanje dvostruke autentifikacije (2FA)

Dvostruka autentifikacija povećava sigurnost vašeg računa jer uz lozinku dodatno zahtijeva upisivanje sigurnosnog kôda.

  1. U izborniku na lijevoj strani odaberite “Sigurnost” ili “Security” (naravno, podrazumijeva se da ste prijavljeni na myaccount.google.com).
  2. Kliknite na opciju “Provjera u dva koraka” (“2-Step Verification”) i slijedite korake za uključivanje dvostruke autentifikacije.
  3. Odaberite način primanja kôdova. Možete odabrati primanje sigurnosnog kôda putem SMS-a na svoj mobitel ili, alternativno, koristiti aplikaciju za autentifikaciju poput Google Authenticatora.


Provjera prijavljenih uređaja i aktivnosti

Preporučuje se redovito provjeravati uređaje na kojima ste prijavljeni radi sigurnosti vašeg računa.

  1. Ponovno u lijevom izborniku odaberite “Sigurnost”.
  2. Pronađite “Vaši uređaj” (“Your devices”). Vidjet ćete popis svih uređaja na kojima ste prijavljeni na vaš Google račun.
  3. Pregledajte uređaje. Ako ih sve prepoznajete, sve je u redu. Ako pak vidite uređaj koji vam je nepoznat, kliknite na njega i odaberite “Odjavi se” (ili “Sign out”) kako biste zaštitili svoj račun.


Geolokacija u sigurnosnim upozorenjima

Ponekad ćete možda primiti sigurnosnu obavijest da je netko pokušao pristupiti vašem računu s lokacije, npr. iz Zagreba, iako ste u Splitu. Zašto se to događa? Kada se uključuje dvostruka autentifikacija Google može prikazati lokaciju kao da je prijava iz Zagreba ili drugoga grada u Hrvatskoj. To se događa zbog načina na koji vaš operater (pružatelj usluga) šalje podatke o lokaciji. Ako ste vi pokušali pristupiti računu, to je u redu. No, ako niste bili vi, preporučujemo da promijenite lozinku i koristite dvostruku autentifikaciju za dodatnu sigurnost.

Ako imate pitanja u vezi s navedenim postavkama ili vam treba pomoć pri prijenosu podataka s uređaja, slobodno nas kontaktirajte. Naš tim stoji vam na raspolaganju za tehničku podršku!

Blog

Kako podesiti sigurnosne postavke na WhatsAppu i Viberu

Kako podesiti sigurnosne postavke na WhatsAppu i Viberu

WhatsApp i Viber globalno su popularne aplikacije za dopisivanje i komunikaciju, a sasvim sigurno barem jedna od njih nalazi se i na vašem mobitelu. No, jeste li provjerili i podesili njihove postavke za sigurnost? Učinite to što prije uz pomoć našega korisnog vodiča!...

5 problema s mobitelom koje ne možete riješiti bez servisa

5 problema s mobitelom koje ne možete riješiti bez servisa

Nekim problemima s mobitelom, uz malo spretnosti i znanja, možete doskočiti i sami, ali u mnogim slučajevima može vam pomoći jedino i isključivo profesionalna osoba. Izdvajamo nekoliko situacija i kvarova kod kojih nije preporučljivo išta raditi na svoju ruku, već je...