Digitalni život podrazumijeva stalnu brigu o digitalnoj sigurnosti, a jedna od stvari o kojoj trebate voditi računa su i sigurnosne postavke na vašem Google računu. Na jednome mjestu donosimo jednostavne upute o tome kako postaviti osobne podatke na Google računu, uključiti dvostruku autentifikaciju, provjeriti prijavljene uređaje, kao i pojašnjenje geolokacije u sigurnosnim upozorenjima.
Postavljanje osobnih podataka na Google računu
Osobni podaci na Google računu su važni jer se koriste za identifikaciju i oporavak računa u slučaju problema.
- Prijavite se na svoj Google račun tako da posjetite myaccount.google.com i logirate se sa svojim e-mailom i lozinkom.
- U izborniku na lijevoj strani kliknite na “Osobni podaci” (ili “Personal info”).
- Unesite ili ažurirajte podatke:
- Kliknite na “Adresa” i unesite svoju točnu adresu (npr. Njegoševa 11, Split).
- Kliknite na “Telefon” i unesite svoj broj mobitela.
- Kliknite na “Datum rođenja” i provjerite je li točan.
Uključivanje dvostruke autentifikacije (2FA)
Dvostruka autentifikacija povećava sigurnost vašeg računa jer uz lozinku dodatno zahtijeva upisivanje sigurnosnog kôda.
- U izborniku na lijevoj strani odaberite “Sigurnost” ili “Security” (naravno, podrazumijeva se da ste prijavljeni na myaccount.google.com).
- Kliknite na opciju “Provjera u dva koraka” (“2-Step Verification”) i slijedite korake za uključivanje dvostruke autentifikacije.
- Odaberite način primanja kôdova. Možete odabrati primanje sigurnosnog kôda putem SMS-a na svoj mobitel ili, alternativno, koristiti aplikaciju za autentifikaciju poput Google Authenticatora.
Provjera prijavljenih uređaja i aktivnosti
Preporučuje se redovito provjeravati uređaje na kojima ste prijavljeni radi sigurnosti vašeg računa.
- Ponovno u lijevom izborniku odaberite “Sigurnost”.
- Pronađite “Vaši uređaj” (“Your devices”). Vidjet ćete popis svih uređaja na kojima ste prijavljeni na vaš Google račun.
- Pregledajte uređaje. Ako ih sve prepoznajete, sve je u redu. Ako pak vidite uređaj koji vam je nepoznat, kliknite na njega i odaberite “Odjavi se” (ili “Sign out”) kako biste zaštitili svoj račun.
Geolokacija u sigurnosnim upozorenjima
Ponekad ćete možda primiti sigurnosnu obavijest da je netko pokušao pristupiti vašem računu s lokacije, npr. iz Zagreba, iako ste u Splitu. Zašto se to događa? Kada se uključuje dvostruka autentifikacija Google može prikazati lokaciju kao da je prijava iz Zagreba ili drugoga grada u Hrvatskoj. To se događa zbog načina na koji vaš operater (pružatelj usluga) šalje podatke o lokaciji. Ako ste vi pokušali pristupiti računu, to je u redu. No, ako niste bili vi, preporučujemo da promijenite lozinku i koristite dvostruku autentifikaciju za dodatnu sigurnost.
Ako imate pitanja u vezi s navedenim postavkama ili vam treba pomoć pri prijenosu podataka s uređaja, slobodno nas kontaktirajte. Naš tim stoji vam na raspolaganju za tehničku podršku!